Obecnie technologia gra kluczową rolę w rozwoju architektury i designu. Coś co kiedyś było jedynie płaskim rysunkiem architekta, dziś przenoszone jest już od początkowego etapu do programu komputerowego. Wizja twórcy nie zawsze jest prawidłowo zrozumiana przez inwestora. W tym momencie nieocenioną pomocą staje się grafika trójwymiarowa.
Na podstawie danych technicznych oraz informacji koncepcyjnych od architekta, projektant 3D tworzy wizualizację inwestycji, która dopiero jest na etapie planowania. To niesamowite narzędzie, pozwala skutecznie urealnić czyjeś marzenia. W przypadku produktu, jakim jest dom/mieszkanie oprócz uwzględnienia aspektów praktycznych klient przy zakupie kieruje się w dużej mierze względami wizualnymi.
Dlaczego realistyczne modele 3D przynoszą korzyści branży deweloperskiej?
Pomoce wizualne niezaprzeczalnie ułatwiają komunikację pomiędzy wszystkimi stronami. Od dawna wiemy, że przekaz w formie wizualnej szybciej dociera do odbiorcy, a że szacuje się, iż 65% populacji to wzrokowcy ważne jest, by w swojej komunikacji marketingowej formy wizualne odgrywały znaczną rolę.
Tradycyjne metody reprezentacji architektury, takie jak plany i modele 3D, od dawna służą jako łącznik pomiędzy architektami a klientami. Metody te nie wystarczą jednak, aby oddać prawdziwą istotę przestrzeni.
Realistyczne modelowanie 3D spowodowało zmianę w sposobie tworzenia pomocy wizualnych i ich wykorzystywania do przedstawiania przestrzeni. Oparte na zaawansowanym oprogramowaniu i technikach renderowania 3D, umożliwiają architektom tworzenie wirtualnego otoczenia odzwierciedlającego rzeczywistość. Modele 3D pozwalają na zaprezentowanie nawet najmniejszych szczegółów przestrzeni, w tym tekstur, kolorów, oświetlenia, wyposażenia i ogólnego klimatu. Ta szczegółowość i dbałość o detale ułatwia klientowi doświadczenie przestrzeni.
Fotorealistyczne wizualizacje 3D dodają nieco artyzmu prezentacji architektonicznej. Tchną życie w coś, co bez renderingu 3D byłoby jedynie techniczną specyfikacją. Oddają emocjonalną istotę projektu i przykuwają uwagę odbiorcy efektywniej niż tradycyjne rysunki architektoniczne.
Architektoniczne modelowanie 3D jest w stanie pokazać światło przenikające przez gałęzie drzew, oddać emocje ludzi ujętych na wizualizacji, a także atmosferę tętniącej życiem restauracji i wiernie odwzorować najmniejsze detale. Takich możliwości nie daje płaski rysunek.
Wizualizacje 3D mogą skutecznie wspomóc sprzedaż wzbudzając emocje i ujmując potencjalnego nabywcę. Kupując nieruchomość klient niejako kupuje marzenie, a sprzedający razem z wizualizacją przedstawia mu historię. Wraz z obrazem potencjalnego domu widzi siebie siedzącego na przedstawionych na nim fotelach, patrzącego na dzieci bawiące się w ogrodzie, przez duże okno w salonie. Niedaleko obok wygodnego fotela, zawadiacko strzela ogień w domowym kominku, a po domu roznosi się zapach świeżo pieczonego ciasta z jabłkami, które ukochana przygotowuje w nowoczesnej i funkcjonalnej kuchni. Być może brzmi to dość trywialnie, ale kupujemy oczami i przed podjęciem decyzji o zakupie nieruchomości wyobrażamy sobie siebie w centrum przedstawionej historii.
Dla kogo wizualizacja 3D jest najbardziej przydatna?
- Architekci odnoszą korzyści z możliwości jasnego przedstawienia swoich projektów za pomocą pomocy wizualnych, które klienci docenią i zrozumieją, dzięki czemu będą mogli odpowiednio wprowadzić zmiany.
- Ekipy budowlane mogą wykorzystać modele 3D jako materiał odniesienia do tego, jak powinien wyglądać produkt końcowy, zmniejszając ryzyko błędów.
- Klienci mogą jasno zrozumieć, jak projekt będzie wyglądał po jego ukończeniu i jak różne elementy będą ze sobą współdziałać, co pozwoli im podejmować świadome decyzje.
- Marketerzy mogą lepiej prezentować unikalne zalety i nawiązywać emocjonalne więzi z potencjalnymi klientami.